جمعه 28 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

پارک جنگلي خشکه داران تنکابن

پارک جنگلي خشکه داران تنکابن

پارک جنگلي خشکه داران تنکابن


نویسنده: ونوس
03 آبان 1397



در کیلومتر 30 محور تنکابن به چالوس و بعد از شهر عباس آباد و قبل از سلمانشهر در کنار جاده واقع شده و تنها 120 متر با دریا فاصله دارد.این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده های اکوسیستم های جنگلی شمال ایران با مساحت تقریبی 2600000 متر مربع مساحت بشمار می رود.
انواع مختلف گونه های جانوری و گیاهی مانند توسکا از نوع کرک که در ایران رو به انقراض است. سه قله انجیلی، انار، ممرز، بلوط، لیلکی یا کرات خردمندی، لرگ، ملج، انواع مهم شمشاد، ازگیل جنگلی و یاس وحشی می باشد. گونه های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن میزیستند و در حال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره غاز،مرغابیها، دارغاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک می باشد
خشکه داران با شرائط مذکور و برخورداری از ساحل زیبای دریای خزر و مجاورت با شهرهای توریستی و امکانات اقامتی و پذیرایی از جمله بهترین مناطق برای اجرای تور می باشد. در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که مجموعه تاکسیدرمی از حیوانات وحش شمال ایران را به نمایش گذارده و همواره مورد استقبال محققان و دانش پژوهان است.با هماهنگی اداره محیط زیست می توان از این جاذبه بازدید کرد.

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ